1. A vevődet foglalkoztató problémát - Mindig érdekes lesz, ha elkezdesz beszélni az embereknek a gondjaikról. Így látják, hogy megérted őket. Hálásak lesznek neked - végre valaki, aki nem egyből "tukmál", hanem pontosan látja, mi fáj nekik.
2. Beszélhetsz a vágyairól - Mit szeretne elérni, mi hajtja előre? Ha jól tűzted ki a célpiacodat, akkor a céljuk közös.
3. Kérdezz - Semmi sem teszi kíváncsibbá az embereket, mint egy jó kérdés. Ez lehet egy jó, a témához illő találós kérdés, egy "miért" kezdetű mondat. De minden kérdés jó lehet, amivel felkeltheted a célközönséged érdeklődését.
4. Lepjed meg - Kezdj olyasmivel, amire nem számít. Az egyik konferencián, a reklámszövegírásról szóló előadásom első mondata ez volt: "Tavaly ismét 25 ezer házasságot bontottak fel idehaza..." Képzelheted, hogy a hallgatók milyen meglepett arcot vágtak, és egyből megszereztem a figyelmüket. "Hát nem a szövegírásról lesz szó?" De igen, csakhogy a válások egyik fő okának a kommunikációt nevezik meg a tudósok - annak rossz használatát, vagy éppen teljes hiányát.
5. Kezdj egy jó sztorival - A történetek ellen egyszerűen nem vagyunk felvértezve. Meséken nőttünk fel. Felnőttként pedig imádjuk a jóízű pletykákat, és az érdekes történeteket.