Kinek jo a lajkolas? Üzleti hasznot hoz a cégeknek. Ha lájkolod a termékét, blogbejegyzését, videóját, akármijét, akkor megjelenik a cég neve/terméke/weboldala az összes ismerősödnek. Ha az ismerősök közül a te lájkolásod miatt megtetszik, akkor ő is továbblájkolja, és akkor exponenciálisan nő a (burkolt) hirdetéssel elért potenciális fogyasztók száma. Olyan ez mint egy piramisjáték. Ha egy embernek van átlag 200 ismerőse, és 100-an lájkolnak egy oldalt, akkor a cég 20.000 embert ért el a reklámjával INGYEN. Ha az ismerősök továbblájkolását is számoljuk, akkor még többet. Ezért egyéb esetekben több százezer vagy esetleg több millió forintot kéne fizetnie a hirdetési piacokon - pláne az ilyen személyes ajánláson alapuló célzott hirdetésekért. Mert a lájkolás személyes ajánlásnak számít, ami sokkal többet ér, mintha csak az újságban látnál egy bannert vagy egy reklámot.
Ez az alapja a most indulo "tudatos lajkolas" mozgalomnak. Ha nem tudnad, Lajkorszag kiralya vagy! :)