Erre tart a világ – nemzetközi trendek
Készülj a legrosszabbra!
A brit fogyasztók 43 százaléka az előző évhez képest 15 százalékkal fontosabbnak ítéli meg, hogy növelje a „borús napokra” tartogatott megtakarításait. Az amerikaiak harmada immár inkább bankkártyát használ, nem pedig hitelkártyát. A márkák számára 2011 annak a próbája lehet, miként muzsikálnak egyes termékek vagy szolgáltatások hosszú távon.
Újjászülető kiskereskedelem
A britek fele kizárólag akciósan vásárol ruhát, egyharmaduk pedig aktuális promóció, kiárusítás szerint választ üzletet. Az online vásárlás elterjedése miatt ugyanakkor 2011-ben a vállalatoknak minden korábbinál kreatívabb megoldásokat kell kieszelniük, hogy a boltokba csábítsák a vásárlókat. Nő az igény az olyan megoldásokra, amelyek segítenek a fogyasztóknak eligazodni a temérdek lehetőség között.
Új nemi szereposztás
Jövőre a nők férfiasodása lesz az uralkodó trend, a férfiak körében jellemző metroszexualitás helyett. A női szerepek változására a piacoknak, például az autó- és sportszermárkáknak is reagálniuk kell. A kiskereskedőknek és a háztartási cikkek gyártóinak a háztartásban újabban aktív férfiak kínálnak lehetőségeket.
Alkalmazások hálójában
Az okostelefonok elterjedésével a mobilkódok és az alkalmazások különös jelentőséget nyernek. A fogyasztók – technikai „felfegyverzésük” eredményeképpen – soha nem látott mértékben érdeklődni fognak a helymeghatározás iránt. Ennek megfelelően a helyhez kötött szolgáltatásokra, akciókra is mind inkább igény lesz.
Nem gond, ha nincs diploma
A recesszió megváltoztatta, hogy mit is tekinthetünk biztonságos munkahelynek. A felsőoktatás haszna így kétségessé, míg az alternatív képzési formák hitelesebbé válnak. A munkahelyeken 2011-ben a korábbinál több tanfolyam, tréning veszi kezdetét, fizetésemelés és juttatások helyett. Előtérbe kerül az autodidakta tanulás is.
Túlsúlyosokra fókuszálva
A brit nők egynegyede, a férfiak egyharmada 18-as (európai számozás szerint 46-os) vagy annál nagyobb méretű ruhát hord. A brit gyerekek 30 százalékát túlsúlyosnak ítélik meg. A 20 évesnél idősebb amerikaiak egyharmada kövér. Így számos, a túlsúlyos piacra készült termékkel találkozhatunk majd 2011-ben: az adagolóktól, az egyre több információt tartalmazó csomagolásokon át a megereszkedett bőrt kezelő termékekig.