Legalábbis erre a következtetésre jutottam az elmúlt hónapok hirdetési próbálkozásai alapján. Nem tudom, létezik-e valami jel vagy szervezet, amelyik összeszedné a "nem hirdetőket". Korlátozott hirdetési kerettel inkább az internetes lehetőségeket keressük, és a személyes erőfeszítéseinket koncentráljuk arra, hogy gazdag és érdemes online tartalmat (Japántapasz Magazin) adjunk a termékeink mellé.
Az interneten nincs más lehetőségünk, mint a nyílt árverseny vállalása, ahol továbbra is terméket és információt, nem pedig egyszerűen terméket forgalmazunk.
Nincs már hálózat, nincs hirdetési költségkeret, nincs havi hirlevél, nincs élő tréning, csak a fapados ár, és a magas minőség. A "tartalomszolgáltatást" viszont jobban el kell ismernünk, igy az árcsökkentés mellett jövő csütörtökre az lesz a javaslatom, hogy alakuljunk át szerkesztőséggé, és mindenki produkáljon minden nap valamit a saját blogjára. Közben tervezzünk meg egy optimális felületet a klubélethez, benne a tartalomszolgáltatáshoz (blogmotor, értékelés), és egy új szoftverrel váltsuk le a régit, minimális havi költséggel.
A cél: 100% online, 100% fapados (low-cast), 100% fogyasztói klub.
Kommunikáció: 2 hetente tagoknak, 2 havonta nagylista, mindig valami akció vagy hir, továbbadás megkönnyítése, rövid levél és kattint.
Offline kapcsolatok: a stáb = szerkesztőség, heti értekezlet, ki videózza le Robit a legközelebbi előadásán és ki nyeri ki belőle hetente, hogy merre jártkál előadást tartani.
Bejelentés: "Tavaszi Japántapasz akció"... Hirdetéseket meg kell fogalmaznunk, csak nem papiron, hanem a saját oldalainkon hirdetjük.
Fejlesztés: tartalomszolgáltató sw (Japántapasz Magazin), közösségi szerkesztés pontozással. Ennek feltétele, hogy menjen a "saját" tartalomgyártás, mint minta.