Oszd meg!

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Munkanapló - A műsor látványkonyhája :)

Félkész gondolatok, naplózás (dokumentálás), jegyzetelgetés magamnak és a munkatársaimnak. Zeekrewards: www.startnap.com/zeekrewards NetSzemle: www.netszemle.hu - Hiteles személyes tapasztalatok Freeland: www.startnap.com/freeland A pizsamás vállalkozó: www.kmgl.blog.hu

Friss topikok

A legújabb videók

Nincs megjeleníthető elem

Hol vezessünk blogot?

2008.03.11. 00:01 NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok

Ha beszélsz angolul, és nem zavar, hogy gyakran lesz gondod az ékezetekkel, akkor több száz blogmoto közül válaszhatsz az Interneten. Nekem a legjobban a Livejournal.com jött be, jelenleg ez ad otthont a Munkanaplónak is.

Jelenleg a magyar nyelvű blogmotorok közül a Blog.hu a legjobb szerintem. Kipróbáltam, rövidebb-hosszabb ideig használtam, ill. használom az alábbiakat:

Buzz.hu - Senkinek nem ajánlom.

Freeblog.hu - A mésodik legforgalmasabb blogmotor, jó is, csak sajnos sokszor túlterhelt a szerver, és nem lehet belépni. Jelenleg emiatt nem ajánlom, s remélem, hogy ezt a mondatot is hamarosan törölhetem. (Igérik, hogy megjavítják.)

Blogol.hu - Nem szép, legalábbis nekem nem tetszik.

Blogter.hu - Kóstolgatjuk egymást, de valamiért nem szerettem meg. Érdemes megnézni, lehet, hogy neked bejön. Jobban figyelek a Blogtérre, mióta ismerem Doransky-t, és tudom, hogy ő tervezte.

A Blogger.hu most már magyar nyelven is elérhető, érdemes megnézni, megbízható, letisztult szolgáltatást kapunk természetesen teljesen ingyen. Én nem szoktam rá, de ha nem ragadok meg a Freeblog.hu kellemes kezelő szerveinél, akkor valószínűleg a Blogger.hu az, amelyikre megteszem.

A WordPress.com is jó, mindent meg lehet vele csinálni, és talán ez a legelterjedtebb, kis honlapokon futó blogszolgáltatás motorja is. (Évek óta használom, pár hónapja magyarul is beszél.)

S végül a nyertesről a Blog.hu-ról, röviden, hogy mit szerettem meg benne*:

1. Egy családba (Inda/Index) tartozik a fórummal, a videotárolással, a képtárolással, és ezek mindegyike remekül használható, nagy látogatottságú szolgáltatás.

2. Mérésem szerint a Blog.hu látogatottsága a legnagyobb.

3. Könnyű és egyszerű kezelhetőség.

4. Áttekinthető, tiszta felületek.

5. Időzített közzététel lehetősége.

6. Működő, beépített látogatottság-mérés.

7. Testre szabhatóság, a blog exportálható, importálható.

8. Eddig még nem basztattak semmiért.

Videók tárolására ezeket az oldalakat használom és ajánlom.

*Update. A commentek között jelzett zavarokat eddig nem tapasztaltam, de ha igen, azt is megírom.

8 komment

Címkék: blog blog.hu blogmotor telkes blogeria

A bejegyzés trackback címe:

https://munkanaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr58373978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

grigorij (törölt) 2008.03.11. 07:10:39

Miért kell blogot vezetni?
Miért gondolják a blogosok, hogy a világ rájuk kíváncsi?
De OKÉ, szabad világ, szabad tevékenység!
Viszont meggyőződésem, hogy a blog helyett érdemesebb lenne kimászni a gép elől, kijöbbi a cibervilágból, a valódiba, valódi baráti kört szervezni, és ezt a rengeteg közölni valót ott, fehér asztal mellett, sör és kaja társaságban megvitatni!
Régen, ha valakinek volt valamijen hobbija, klubba ment - most blogot indít!

grigorij (törölt) 2008.03.11. 07:11:22

kijönni, valamilyen... elnézést

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.11. 07:16:56

Szerintem felesleges nyalni. A blog.hu messze a legroszabb, folyton leáll, vagy nem elérhető, van, hogy belassul. Persze lehet, hogy azért, mert megnövekedett az igény, de már alkalmazkodni kéne.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.11. 07:36:28

Elég, ha csak a biztonságot nézzük. Bárki írhat a te nevedbe, annyira nincs megcsinálva a védelem.

NetSzemle · http://homar.blog.hu 2008.03.11. 07:37:31

Pl így, persze ezt majd törölheted. Na melyik a legjobb?

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.03.11. 07:39:43

WordPress.com-ot akartál írni, nem? Wordpress.hu nincs; word-press.hu van, de az meg magával a WP blogmotorral foglalkozik, nem blogszolgáltató.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.03.11. 07:46:39

Én, ha blogot írnék, minden bizonnyal a blog.hu-n tenném, márcsak az esetleges érdekes posztok index-címlapra kerülési lehetősége miatt is.

Grigorij: a blog szerintem is baromság. Eredeti formájában én sem értettem amikor 2002-2003 tájékán elindult a blogmánia, hogy mindez mire jó. Aztán elindultak a tematikus blogok, és megváltozott a véleményem: egy személyes naplót soha a büdös életben nem lenne indíttatásom elolvasni, viszont az egy témát/érdeklődési kört taglaló blogok között vannak egész jók.

"Régen, ha valakinek volt valamijen hobbija, klubba ment" - viszont azt nem találta meg a Google, ha adott esetben felkeltette az érdeklődésemet a téma, de még nem olyan szinten hogy a profik körébe tartozhassak :)

NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok 2008.03.11. 12:31:55

Köszönöm, az észrevételeitek alapján javitottam a bejegyzést, ill. kiegészitettem azzal az igérettel, hogy ha a Blog.hu működésével kapcsolatban bármilyen rendellenességet tapasztalok, azt meg fogom irni.
süti beállítások módosítása