Oszd meg!

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Munkanapló - A műsor látványkonyhája :)

Félkész gondolatok, naplózás (dokumentálás), jegyzetelgetés magamnak és a munkatársaimnak. Zeekrewards: www.startnap.com/zeekrewards NetSzemle: www.netszemle.hu - Hiteles személyes tapasztalatok Freeland: www.startnap.com/freeland A pizsamás vállalkozó: www.kmgl.blog.hu

Friss topikok

A legújabb videók

Nincs megjeleníthető elem

Fogyasztóvédelmi konzultáció

2011.07.14. 15:37 NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok

Fogyasztóvédelmi konzultáció
 

A Nemzetgazdasági Minisztérium honlapján nyilvánosságra hozta a 2011-1014. évekre vonatkozó  új Fogyasztóvédelmi Stratégia vitairatát. A szaktárca 2011. augusztus 10-ig várja a véleményeket a dokumentumban megfogalmazottakkal kapcsolatban. A szakmai vélemények beérkezésével párhuzamosan a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) Fogyasztóvédelmi Konzultációt indít, amelynek célja, hogy a kérdőívben megfogalmazott témakörökben – és attól függetlenül – bárki elmondhassa véleményét az intézményrendszerről, a leggyakoribb problémákról, illetve a jövő lehetséges irányairól. 

A konzultáció célja 

A közzétett kérdőíven keresztül a hatóság a fogyasztók véleményére kíváncsi a legkülönbözőbb kérdésekben. A válaszokból készített értékelés adalékul szolgál

  • a Fogyasztóvédelmi Stratégiában megfogalmazott javaslatokhoz,
  • a szükségesnek vélt jogszabály-módosítások lehetséges tartalmához,
  • a hatóság jogalkalmazási politikájának alakításához, valamint
  • a jövő évi ellenőrzési program tartalmához.
 

A kérdőív olyan kérdéseket is érint, amelyek a jövőbeni fogyasztóvédelmi politika tartalmára vonatkozó vitairatban is szerepelnek, a hatóság azonban úgy véli, hogy az egyedi fogyasztók véleményét könnyebb kérdésfeltevés formájában kikérni. Egy vitairat kérdések nélküli véleményezése inkább a szakmai és civil szervezetek profiljába tartozik. 

A kérdőív tartalma 

A konzultációs kérdőívre adott válaszokon keresztül a fogyasztók számos területtel összefüggésben fejthetik ki a véleményüket, vagy az egyik lehetséges válasz megjelölésével, vagy írásban, terjedelmi korlátok nélkül, akár egyedi esetek leírásával illusztrálva a kérdéssel érintett problémakört. A kérdések között általános jellegű és egyes kereskedelmi vagy szolgáltatási területre vonatkozó konkrétabb kérdések is megtalálhatók. A kérdőívben többek között az alábbi témakörökben várja a hatóság a válaszadók véleményét:

  • a magyar termékek aránya a kereskedelemben, illetve a hazai beszállítók védelme,
  • a termékek minősége Magyarországon és külföldön,
  • a termékbemutatókkal egybekötött kirándulásokkal összefüggő szabályozás irányai,
  • az ellenőrző hatóság vizsgálatai, az ellenőrzések szigorúsága és a számon kért szabályok mennyisége,
  • a vállalkozások pozitív megkülönböztetésének szükségessége,
  • szavatosság, jótállás,
  • a szolgáltatások igénybevételével összefüggő esetleges szabályozási hiányosságok.
 

A kérdéseket és a lehetséges válaszokat is igyekezett a hatóság közérthetően megfogalmazni, az egyes területekkel kapcsolatban ugyanakkor részletes háttér-információk is rendelkezésre állnak majd. 

A kérdőív kitöltésének lehetséges helyszínei 

A kitöltésre számos lehetőség áll rendelkezésre, mind online formában, mind papír alapon. 

A kitöltés lehetőségei az interneten:

  • az NFH honlapjáról (www.nfh.hu) pdf és word formátumban is letölthető, majd a kitöltött kérdőív postai úton és e-mail-ben is visszaküldhető lesz;
  • az NFH új fórumoldalán (www.nfhforum.hu) letöltés nélkül, online is kitölthető;
  • lehetőség lesz arra, hogy a kérdőív felkerüljön a Megyei (Fővárosi) Kormányhivatalok honlapjára, ahonnan szintén letölthetővé tehető a kérdőív;
  • a jelentkező fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek is lehetőséget kapna arra, hogy honlapjukon letölthetővé tegyék a kérdőívet.
 

A kitöltés lehetséges helyszínei papír alapon:

  • a kérdőív elvihető az NFH székházának recepciójáról, és személyesen vagy postai úton is visszajuttatható lesz;
  • a kérdőív valamennyi Megyei (Fővárosi) Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének Hatósági Tanácsadó Irodájában is hozzáférhető lesz, szintén lehetőséget biztosítva a személyes vagy a postai úton való visszaküldésre;
  • a kitöltésre lehetőség lesz valamennyi olyan rendezvényen, ahol az NFH vagy a felügyelőségek saját standdal lesznek jelen (pl. Budapesten a Sziget Fesztiválon).
 

A kérdőív kitöltésének időtartama 

A hatóság a válaszokat 2011. július 18-tól szeptember 30-ig várja, az eredményeket folyamatosan dolgozza fel, az eredményekről pedig tájékoztatja a közvéleményt.  
 
 
 

Budapest, 2011. július 13. Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

1 komment

Címkék: fogyasztóvédelem

A bejegyzés trackback címe:

https://munkanaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr103067381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ctelkes 2011.07.15. 00:10:34

Ott voltam a sajtótájékoztatón, itt a felvétel:
www.youtube.com/watch?v=dGZd5WVjB8g
süti beállítások módosítása