Oszd meg!

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Munkanapló - A műsor látványkonyhája :)

Félkész gondolatok, naplózás (dokumentálás), jegyzetelgetés magamnak és a munkatársaimnak. Zeekrewards: www.startnap.com/zeekrewards NetSzemle: www.netszemle.hu - Hiteles személyes tapasztalatok Freeland: www.startnap.com/freeland A pizsamás vállalkozó: www.kmgl.blog.hu

Friss topikok

A legújabb videók

Nincs megjeleníthető elem

Csak van valaki, aki ezt szolgáltatásként elintézi, nem?

2011.05.19. 16:00 NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok

Gépjármű-behozatal menete az Európai Unió tagországaiból

  1. Első lépésként keressünk egy nekünk megfelelő autót például Németországban a www.mobile.de weboldal segítségével. Ha az euróban feltüntetett árakat megfigyeljük, könnyű észrevenni, hogy a legtöbb jármű lényegesen kevesebbe kerül, mint kis hazánkban. Biztosan azért mert Németországban alacsonyabbak a fizetések, mint nálunk :)
  2. Miután kiválasztottuk a megfelelőt és letárgyaltuk a tulajdonossal találkozásunk helyszínét és időpontját, megnéztük és megvásároltuk álmaink autóját, második lépésként még külföldön ki kell vonatnunk járművünket a forgalomból, mely kb. 150 eurónkba kerülhet. Ekkor kapunk egy ideiglenes rendszámot, kötünk egy biztosítást és ezekkel egészen a legközelebbi közlekedési felügyelethez száguldhatunk!
  3. A határokon minden gond nélkül átjuthatunk, ugyanis hála az EU-nak nem kell a bonyolult vámeljárást lefolytatni. Járművünk jogos tulajdonosai vagyunk! Hazaértünk után a közlekedési felügyelet megvizsgálja, majd meghatározza autónk környezetvédelmi besorolását. A vizsgálat kb. 12 ezer forintunkba fog kerülni. Nem sokkal ezután gépkocsink kb. 6 ezer forintért le is vizsgázik az adott szervnél.
  4. Még mindig nincs vége a bürokrácia véget nem érő erdejének. Rohanhatunk a legközelebbi vámhivatalhoz, ahol egy hosszú és bonyolult formanyomtatvány kell kitölteni ahhoz, hogy megkapjuk a vámazonosító számunkat. Ez a regisztrációs adó megállapításához kell, melynek a mértékéről hamarosan határozatot kapunk. Fontos tudni, hogy magánszemély esetén a táblázatban szereplő értéket még 25 százalék adó terheli!
  5. Már azt hisszük, minden rendben és megkapjuk várva várt magyar rendszámtáblánkat, de csalódást kell okoznunk. Utolsó állomásunk az okmányiroda. Ne hagyjuk otthon a közlekedési felügyelet által kiadott adatlapot, az adásvételi szerződésünket, a külföldi forgalmi engedélyt, vigyük az újonnan kötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosításunk igazoló szerződését, és a friss (60 napnál újabb) eredetiségvizsgánk eredményét igazoló lapot. Ekkor már csak ki kell tölteni egy formanyomtatvány arról, hogy a gépjármű most kerül először forgalomba Magyarországon.
  6. Már a célegyenesben vagyunk, de mindig van valami, ami lefagyasztja a mosolyt arcunkról. Kiderül, hogy rendszámot még nem kaphatunk, mert hiányzik az ún. származásvizsgálat, melyet kizárólag a Belügyminisztérium végezhet el, kb. 8 ezer forintért. Tegyük hozzá, hogy ez autóimport forgalomtól függően akár fél évig is eltarthat!
  7. De mi autózni szeretnénk addig is, ezért kénytelenek vagyunk egy pár „E” rendszámot igényelni, amely fél évre kb. 9 ezer forintunkba fog kerülni. De ne örüljünk, még mindig nem fizettünk eleget. A végleges rendszám kb. 6 ezer, az eredetiségvizsga maximum 30 ezer, az illeték pedig kb. 10 ezer forinttól szabadít meg minket, boldog autótulajdonosokat!
Csak megjegyzésként, amennyiben nem EU-ból importáljuk újdonsült autócsodánkat, 10-40 százalékig terjedő vámra, 20 százalék ÁFA-ra és kb. 20 ezer forint „termékdíj”-ra számíthatunk a fent említett összegeken felül!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://munkanaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr172916962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása