- Kik a mi érdeklődőink, olvasóink, vevőink? Kik használják a terméket, a szolgáltatást?
- Fontos, hogy miért használják, mi a motivációjuk, miért viselkednek így és hogy mi az összefüggés a saját termék/szolgáltatás, az ügyfelek viselkedése és a kommunikációs cél között.
- Ha ezt felmértük, már sokkal közelebb vagyunk ahhoz, hogy miről is érdemes nekik írni. Tehát csoportosítsuk őket a viselkedésük, gondolataik, mindennapi szokásaik alapján! (és a szokásos kor, élőhely, stb)
- Válasszunk témákat, stílusokat, hangvételt, határozzuk meg, hogy melyek lesznek a következő hetek anyagai!
- Mindegyik csoportnak szerkesszünk külön, legyen más a színvilág, a megszólítás, a képek!
- A tárgy keltse fel az érdeklődést, ne legyen sablonos, az első 5 mondat jól ragadja meg a figyelmet, a szöveg logikai kapcsolatai áttekinthetőek legyenek és ennek megfelelően tagoltak. Humor és önirónia a kellő helyen és kerüljük a száraz szakmaiságot!
- Ne felejtsük a linkeket, hivatkozásokat kódolni, a landing oldalt rendbe tenni – az érkezőt vezessük végig a „megrendelés/cél útján”, legyen érdekes tartalom!
- Teszteljünk a kiküldés előtt, csináljunk check-listát a fentiekből és menjünk végig rajta!
- Statisztikák, kódok, megnyitás, olvasás, linkhasználat. Legyünk tisztában azzal, hogy a megnyitásokat nehéz ténylegesen nyomon követni, jobb a tartalomban elhelyezett kódokra, linkekre, landing oldal látogatási forrásokra támaszkodni. (ez utóbbi sokszor csak a levelezőrendszerek jelzéséig jut)
- Értékelés, követés. Pénzügyi – kiadás, bevétel. Volt-e fejlesztés, játék, nyeremény, stb. és milyen megrendelés jött be. Milyen reakció érkeztek, érkeztek-e? Legyen követő aktivitás – e-mail, sms, telefon, kérdőív, játék, stb. Több akció után nézzük meg, milyenek az eredmények, nyúljunk bele részletekbe – max 1-2 változás – és így folytassuk!
Email marketing
2011.05.15. 11:04 NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://munkanaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr672904972
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.