Diana Adams szerint a negatív komment határozott ajándék! Ötszörösen. Íme, öt ok a mosolygásra, ha valaki rút vigyorral támadja a bejegyzéseidet.
- Mosolyogj azért, mert nem érdekel, ki mit gondol rólad. Minden blogposzt alkotás. „Légy hű magadhoz” – ez csodálatosan érvényes a közösségi szférában is. Amíg odaállsz a véleményed mögé, nem nyűgöznek a megfelelési kényszer béklyói. A biztonsági játék, túl azon, hogy nem túl csinos, meglehetősen unalmas. Ha egyet nem értést kavarsz az olvasóidban, akkor érzelmi hatással vagy rájuk. Az másodlagos, milyen árnyalatú ez az érzelem.
- Mosolyogj azért, mert elmondhatod magadról, nem hagyod, hogy a trollok elrontsák a kedved. Az energiavámpírok elmehetnek a – tudod, hova. Tény, időbe telik ezt megtanulni. De megéri. Nem lehet kontrollálni, ki mit ír – nem is nagyon illik, cenzúra volna az ő neve. De az igenis rajtunk múlik, hogyan reagálunk.
- Mosolyogj azért, mert megteheted, hogy gondolatban távolságot tartasz a blogodtól, és a szólásszabadság fórumának tekinted, ahol bárki a vendéged a saját véleménye kifejezésére. Arra koncentrálj, ami fontos. Az olvasóidra. Ha vitát kavar egy-egy megjegyzés, az mindenképp pozitív.
- Mosolyogj azért, mert az épp hihetetlenül negatív ember önmagáról nyilatkozik, nem rólad. Mosolyogj, mert miközben te teljes életet élsz, ő abba a szomorú létfázisba jutott, ahol túl sok ideje marad a lényegtelen dolgokra, azt is mind a monitor előtt tölti, idétlen nick mögé bújva.
- Mosolyogj azért, mert szerény vagy és őszinte, mert azok az olvasóid, akik számítanak, számítanak rád. A kritikából pedig tanul az ember. Hacsak nem valami rendkívül személyes támadásról van szó, hagyd érintetlenül a becsmérlő kommenteket. Ha törölnéd őket, nem tudnál fejlődni, és azt közölnéd az olvasóiddal, hogy nem tartod tiszteletben a véleményüket. Minden rendben. Gyakran azok a legnépszerűbb posztok, amelyek mögött sorjáznak a szitokmondatok. Ráadásul részükről a szívesség, hogy hírt vernek a blogodnak. Rosszat akarnak, jót tesznek – mit kívánhatnál még?
Forrás: bitrebels.com, SocialTimes