....hogy a NetSzemle tévédásáról eltűnjenek a reklámok. Legalább a második csomag kellene hozzá, amely ugye 3500 dollár évente. Ennyi befektetés már végiggondoltatja velem, hogy honnan lehetne bevételt szerezni? Reklám-filekből? Szabályos tévéreklámokból? Blogok, honlapok hirdetéseiből? Vagy legyen hirdetésmentes, de fizetős?
Neked mi a szakvéleményed? Milyen üzleti modellt választanál egy - alapvetően - közéleti és önfejlesztési csatornának, amelynek elsődleges célcsoportja a hálózatépítők tetemes sereges. (Becslésem: kb. 150.000 ember, internet eléréssel).
Persze minden maradhat a régiben, a tévé ráfizetéses, amelynek minuszait a havi élő rendezvény bevételéből kompenzálom. Évi 700.000 Ft bevételezéséhez becslésem szerint minden tréning jegynek legalább 1.000 Ft-tal drágábbnak kellene lennie. Ezért viszont a felszereléssel élő közvetítést lehetne adni a tréning helyszínéről azoknak, akik nem tudtak vagy akartak személyesen eljönni. Költség számítás.
Nem tudom a választ, ezért is kérdezlek titeket!
Szóval ennyibe kerülne, ha feladnám a "mindent ingyen" freelandi elvemet és nekiesnék egy professzionálisan szerkesztett "köztévét" összehozni. Makacsul hiszem, hogy jó szemű "laikusok" tömege jobb esti híradót csinálna, ha akarna, mint egy bármilyen profi és lelkiismeretes fizetett csapat. Persze - tudom, - ezt bizonyítani is kellene, hiszen nem mindenki ismeri a Wikipedia történetét vagy a Wikileaks kálváriáját, és nem mindenki olvasott a "tömegek bölcsességéről". Szerencsére a Hálapénz.hu történetére (szinte) mindenki emlékszik, arra is, mekkora siker volt, amíg be nem tiltották.
A YT-csatorna jelenleg nézettsége: 1200 megtekintés/nap. Vajon mekkora nézősereg kellene ahhoz, hogy megérje egy helyszíni közvetítő felszerelést + hozzá való profi személyzetet biztosítani?
"Semmi marketing, csak tartalom" - minden reklám nélkül emelkedik a csatorna nézettsége.