NetSzemle.hu:
Láss a vásárlóid szemével!
Mire lennél kíváncsi, milyen adatokat keresnél, ha egy adott termék, üzlet vagy szolgáltatás után érdeklődnél az interneten? Ha kedvenc hobbidhoz vagy sportjodhoz keresnél felszerelést, bizonyára érdekelne, hogy milyen márkákat forgalmaz az adott szaküzlet, ha fogorvost vagy gyógymasszőrt keresnél, szívesen elolvasnád, milyen módszereket alkalmaz, milyen technológiával, milyen árakon dolgozik. Ne feledd: weboldalad látogatóinak nem feltétlenül az a fontos, ami neked – járj hát a kedvükben!
Különbözz másoktól!
Szinte minden sikeres vállalkozásnak van olyan jellemzője, ami megkülönbözteti versenytársaitól; valami, amiben többet, jobbat nyújt másoknál. Egy festéküzlet, amely számítógépes látványtervet kínál vásárlóinak, egy nyelviskola, amely sikertelen nyelvvizsga esetén ingyenes plusz órákat biztosít, vagy egy cipőbolt, ahol a törzsvásárlók jelentős kedvezményt kapnak, már megtették ezt a bizonyos plusz lépést. Ha te is közéjük tartozol, tedd közzé a bogodon, a megfelelő fórumokon, a FceBook-os adatlapodon is – ki tudja, talán ez lesz az az információ, amelynek alapján Önt választják majd!
Amit ne felejts ki…
Sokan kifejezetten olyan praktikus információkért látogatnak el egy adott cég honlapjára, mint az üzlet nyitva tartása, pontos címe vagy telefonszáma. Ezeket mindenképpen tüntessed fel az oldalon, ha lehet minél részletesebben; mellékelhetsz például online térképet az üzlethez. Amennyiben ezek az adatok változnak, ne felejtsd el a honlapra is átvezetni a változásokat, különben félrevezethetik és bosszúságot okozhatnak látogatóidnak.
Légy elérhető!
Minél több elérhetőséget és praktikus információt tüntetsz fel honlapodon, annál megbízhatóbbnak tűnsz (leendő) vásárlóid szemében. Kínálj alternatívákat: adj meg vezetékes és mobiltelefonszámot, s természetesen e-mail címet is, hogy minden érdeklődő úgy léphessen kapcsolatba veled, ahogy neki a legkényelmesebb! Fontos azonban, hogy ezeken valóban elérhető legyél, például naponta legalább kétszer ellenőrizd e-mail postafiókodat!
Ne titkold!
Ha elkészült első honlapod, s vállalkozásod önálló webcímen érhető el az interneten, tüntesd fel mindenhol: a szórólapokon, a hirdetésekben, a céges levélpapíron és névjegykártyákon, vagy akár még a reklámajándékokon is! Így nemcsak nevét teszied ismertebbé, de még több embert juttathatsz információkhoz vállalkozásodról.
Plusz egy tanács
Sokat számít, ha nem is gondol rá az ember, hogy milyen körben forog, kikkel barátkozik, pláne, hogy kikkel üzletelj, Igyekezz bekerülni az olyan excluziv üzleti klubokba, mint amilyen pl. a Referenciaszolgálat.