Oszd meg!

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Munkanapló - A műsor látványkonyhája :)

Félkész gondolatok, naplózás (dokumentálás), jegyzetelgetés magamnak és a munkatársaimnak. Zeekrewards: www.startnap.com/zeekrewards NetSzemle: www.netszemle.hu - Hiteles személyes tapasztalatok Freeland: www.startnap.com/freeland A pizsamás vállalkozó: www.kmgl.blog.hu

Friss topikok

A legújabb videók

Nincs megjeleníthető elem

Hatékonyság (időgazdálkodás) - csúcsra járatva

2009.02.26. 13:32 NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok

Nagyon szeretem az olyan pörgős időszakokat, mint a mostani, pláne, ha olyan nagy a tét, mint az ingatlanalapok esetében. Ilyenkor átlag 4 órát alszom (aztán persze kell egy hétvége mindent elfelejteni, havonta kellene), és egyik feladat szinte automatikusan adja a másikat.

Ma reggel Bogár László közgazdász telefonját nyomoztam, mert szeretném meghívni a "Válságrádióba", ezért elővettem egy 3 évvel ezelőtti papiros alapanyagú naptáramat (akkor még volt, most már nincs, mert minden online), és megnéztem, hogy hogyan telt el napom 2006-ban, egy, a mostanihoz hasonló pörgős időszakban. Aztán ezzel összehasonlítottam a tegnapi napomat és meglepődve konstatátlam, hogy 3x annyit tudtam elvégezni, mint annak idején.

Minek köszönhető a háromszoros hatékonység növekedés? Mi a különbség?

  • 2006-ban "kombinált életet" éltem, már itthon dolgoztam, de szaladgáltam, és az időmnek csak a negyedét töltöttem gép mellett.
  • 2006-ban napi 2-3 személyes tárgyalásom volt, 2009-ben heti átlagban 2-3.
  • 2006-ban még nem használtam videót, most egyre jobban.
  • 2006-ban napi 10-12 általam kezdeményezet hívás és napi 10-12 bejövő volt, most kimenő hívás naponta átlag 2, bejövő 4-5.
  • 2006-ban heti 2-3 nap kimozdultam otthonról, volt autóm, de a városban már akkor is taxival jártam, mert lehet közben nyugodtan telefonálni. Most nincs autóm (feleségét viszem, ha kell), nincs rádiótelefonom, az autóban a taxissal beszélgetek, tegnap pl. a válságról és az ingatlanalapokról, természetesen, és ha érdekes felveszem videóra.
  • A Gmailben visszakerestem, akkor napi 30, most napi 120 emailt kezelek. (Érdemi emaileket, a reklámokat és iwiw-es körleveleket nem számitom.)
  • 2006-ban ezen a napon 4 tárgyalásom volt, ma egy sem lesz. (Janó jön délután technikázni az új irodában.)
  • 2006-ban volt rádiótelefonom, most nincs. (3 hónapja.)
  • 2006-ban főként emaileztem a neten és chateltem, a skype-re nem emékszem, megvolt-e már, manapság a "real time" eszközöket (chat, Skype, stb.) egyáltalán nem használom, a kommunikáció 90% email és blog, fórum, vagyis amikor nem egyszerre vagyunk a gép mellett (aszinkron kommunikáció).
  • 2006-ban volt már blogom, munkanapló, most vane egy csomó, és a Munkanapló olvasóit is napi 2-3 bejegyzéssel fárasztom.
  • 2006-ban kb. 25 emberrel dolgoztam együtt (hálózat, cégek munkatársai), most - pár hónapja - azzal a 7 kiválasztott munkatársammal, akivel csaknem napi kapcsolatban vagyok, illetve akiknek a tevékenységét figyelelnem kell és fordítva.
  • 2006-ban nem emlékszem volt-e startnapom, de most van: minden témának, embernek, projectnek egy-egy "gyorsoldal", amely a munkaszervezés eszköze. Ld. például a rádió műsor gyorsoldalát.
  • Mi változott még? A világ és hogy mit tartok fontosnak, de ez már egy másik bejegyzés lesz egyszer.

 

Szólj hozzá!

Címkék: hatékonyság telkes időgazdálkodás netszemle munkanapló

A bejegyzés trackback címe:

https://munkanaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr46967555

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása