Az AOL közzétett egy adatbázist, melyben kiderül, hogy az emberek a találati lista melyik oldalán, melyik pozícióira hányszor kattintottak.
Rögtön az elején kiderült, hogy a látogatók 70%-a választ weboldalt az organikus listáról (a találati lista bal oldali része), míg a fennmaradó 30% a jobb oldalon elhelyezkedő fizetett hirdetések valamelyikére kattint.
A 70%-ból a látogatók 90%-a választ weboldalt magának az első oldalról, tehát az első 10 találat közül, és 10 látogatóból csak 1 lapoz tovább (a maradék 990 találathoz), hogy megnézze a hátrább lévő weboldalakat is és esetleg azok közül látogasson el valamelyikre.
Az első 10 találat közül választó emberek közül, 47% dönt úgy, hogy az első weboldalt látogatja meg. Hihetetlen! A második ehhez képet csupán 14%-ot, míg a harmadik 10%-ot szakít az organikus lista első oldaláról választók közül. Az első három helyezett 71%-ot zsebel be, következésképp a maradék 7 weboldalt a keresők 29%-a választja.
Ha naponta ezerszer keresnek egy kulcsszóra (ezt a Google Adwords segítségével megtudhatjuk), akkor abból mennyi látogatót szereznek meg elméletben, a különböző pozíciókban elhelyezkedő weboldalak?
Szóval 1000 keresés. Ennek 70%-a választ az organikus listáról, azaz marad 700. Ennek a 700-nak a 90%-a marad az első oldalon, ezért az első 10 oldalra 630 látogató jut.
A 630 látogatóból, kerekítve, 296-ot szerez meg az első oldal, a második 88-at, a harmadik pedig 63, míg a maradék 7 weboldal 183 kattintás közül osztozik.
(Folyt.!)