A Referenciaszolgálat sokat segíthet abban, hogy gyorsan, és magas minőségben jussunk új kapcsolatokhoz, szakemberekhez, termékekhez és szolgáltatásokhoz.
A rendszer titka, hogy vegyük komolyan az ajánlásainkat!
Még a honlapunkon elhelyezett linkekért is felelősséggel tartozunk. Velem nem egyszer előfordult, hogy problémás honlapokat nálam reklamáltak, mondván, a blogon keresztül jutottak el rá. Amikor visszakerestem, kiderült, hogy a harmadik-negyedik áttét valamelyik ingyenes szolgáltatóhoz vezetett - no és ott már nincs szűrve a tartalom.
Nap mint nap ajánlások tucatjait adjuk és vesszük. Ha komolyan vesszük, és a nevünkel vállaljuk az ajánlásainkat, akkor csak szakemberekből egy kincset érő gyűjteményt hozhatunk létre. Jó mestert kapni nagyon nehéz, és ha keresünk, az sem mindegy, hogy kihez, mikor, hogyan fordulunk információkért.
A Referenciaszolgálatban nyilvántartjuk, hogy ki mennyit adott be a közösbe. Meg tudjuk számolni, hogy melyik ajánlásunk mennyire volt sikeres, és azt is könnyen nyomon követhetjük, hogy mi történt az ajánlásaink nyomán. Remélhetőleg kiemelkednek a "legjobb véleményezők" is, akiknek az ajánlásait komolyabban vesszük.
Fontos, hogy egy ajánlásnál - legyen annak tárgya személy, cég, vagy szolgáltatás - mindig jelöljük meg, hogy van-e valamilyen érdekeltségünk az ajánlásban. (Nem baj, ha van, csak tegyük nyilvánossá ezt a belső körben.)
Mindez persze akkor működik majd, ha elegen leszünk. Érzésem szerint kb. 1000 aktív tag kell ahhoz, hogy érzékelhető haszonnal használhassunk a Referenciaszolgálatnak ezt a kölcsönös ajánlásos szolgáltatását. Hogy ez mikor történik meg? Passz. :)
Rajtunk múlik.
1.1 változat, az 1 évvel ezelőtt poszt, módosítva. Közreadom a Referenciaszolgálat belső blogjában is.