Oszd meg!

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Munkanapló - A műsor látványkonyhája :)

Félkész gondolatok, naplózás (dokumentálás), jegyzetelgetés magamnak és a munkatársaimnak. Zeekrewards: www.startnap.com/zeekrewards NetSzemle: www.netszemle.hu - Hiteles személyes tapasztalatok Freeland: www.startnap.com/freeland A pizsamás vállalkozó: www.kmgl.blog.hu

Friss topikok

A legújabb videók

Nincs megjeleníthető elem

Figyeljünk a gyerekeinkre!

2009.01.13. 18:43 NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok

Nem csak azért, mert szükségük van a figyelmünkre, hanem mert lehet tőlük - pontosabban szinte csak tőlük lehet - tisztaságot tanulni. Vagy visszaemlékezmi arra, hogy milyen az.

12 éves kisfiam most itt ül mellettem és bontogatja a Readers Digest "Ön nyert" típusú csomagját. Forgatja nézegeti, közben mondogatja, hogy ez csalás, meg hogy micsoda hülyeség...

Megfejthetetlen, miért próbálkoznak még ezzel, ha egy 12 éves is ilyen könnyen átlát a szitán.

Eg felnőttnek talán már fel sem tűnik, hogy mennyire hazudnak a reklámok, annyira hozzászoktunk a "zajhoz". Pedig tudni kell védekezni, felháborodni, nem beszopni a manipulációt, ahogy egy gyerek még képes rá. Gondolkodtál már azon, mi lenne, ha szó szerint és igaznak vennénk, amit a reklámok mondanak?

Évekkel ezelőtt, amikor a nonit (morinda citrifolia) hoztam be az országba, egy - utólag kiderült, versenytárs által "szponzorált" támadó Fókusz-riport "leplezte" le rettenetes bűnünket. Az addig biztatóan emelkedő forgalom a műsor után egyetlen hónap alatt a harmadára esett vissza. Sokan elhitték, amit a tv-ben láttak. Védekezni, válaszolni nem volt módunk. Aztán pár év múlva hallom, hogy a nonit - ugyanezt a terméket - immár a Magyar Természetgyógyászok Szövetsége ajánlja. Ugyanazt a "placebot", amelyért -majd hogy nem csalással vádolva - nekünk jöttek. (Igaz, rossz nyelvek szerint ezt az ajánlást is ugyanúgy pénzért vették, mint a "celeb" reklámokat és "független szakértőket" a tévében.)

Azt mondják, komoly tőke nélkül nem lehet politikai pártot "bevezetni a piacra", reménytelen. Most mégis megpróbálkozik pénz nélkül teret nyerni a Lehet Más a Politika mozgalom. Mit gondolsz, sikerül nekik? Nekem szimpatikusak, tetszik, amit írnak, tetszenek a szándékaik, szimpatikusak az embereik, igaz máris van egy adag rossz érzése bennem. Ugyanúgy válaszra sem méltatták az ingatlanalalapok ügyében hozzájuk irt levelemet, hogy ezt a "nagyok" tették. (Nem gondoltam, hogy a közéletben még mindig olyan balkáni állapotok uralkodnak - hacsak a Balkánon nem jobb már a helyzet -, hogy 100 párt/újság/közéleti szereplő közül 1 vagy 2 válaszol a levelemre és - egyetlen kivétellel - egyik sem használ automatikus visszajelzést arról, hogy megkapták a levelet.)

Nehéz a pályán tisztán látni. Alig van már valaki vagy valami, akinek vagy aminek feltétel nélkül hinni lehet. Ha egyáltalán...

Ezért fontos, hogy felüdülésképpen néha figyeljünk oda a gyerekeinkre. S ezt most elsősorban magamnak mondtam.

 

Szólj hozzá!

Címkék: reklám gyerekek hitelesség tisztaság

A bejegyzés trackback címe:

https://munkanaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr65875434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása