Oszd meg!

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Munkanapló - A műsor látványkonyhája :)

Félkész gondolatok, naplózás (dokumentálás), jegyzetelgetés magamnak és a munkatársaimnak. Zeekrewards: www.startnap.com/zeekrewards NetSzemle: www.netszemle.hu - Hiteles személyes tapasztalatok Freeland: www.startnap.com/freeland A pizsamás vállalkozó: www.kmgl.blog.hu

Friss topikok

A legújabb videók

Nincs megjeleníthető elem

2008/2009 - 1. rész

2009.01.10. 02:54 NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok

Rengeteg tervem van, újra.

Hosszas - több, mint fél éves - bezárkózás (mondjuk úgy: elvonulás) után év elejétől (egy kiemelt project tekintetében november 7-től) ismét aktíváltam magam, elsősorban az Interneten. Ha mindezt részletesen is érdekel, olvass tovább!


Előbb egy rövid beszámoló, főként a barátok és ismerősök kedvéért, Édesanyámnak, mindenkinek, akit érdekel, hogy mi volt velem és főként: mi lesz ezután.

2008 nyár elejére rájöttem, valahol elvesztettem a fókuszt. Benne voltam ügyekben, amiket már nem tartottam igazán fontosnak, de ami ennél lényegesebb, nem is működöm jól ezekben a szerepekben.

Igy hát leálltam, nem erőltettem tovább semmit sem, adtam magamnak gondolkodási időt, s - mint észrevettétek - jó fél évre teljesen bezárkóztam. (Utólag így együtt mindenkitől elnézést kérek, akinek ezzel bármilyen kellemetlenséget okoztam, pl. nem válaszoltam a leveleire, telefonjaira, stb - mondom, teljesen kikapcsoltam mindent, amit úgy hívnak, hogy külvülág. Erre nagy szükségem volt, szenvedtem már nagyon saját magamtól... Azért nem lettem véglegesen autista.)

Sokat olvastam, tanultam, környezetvédelem, világvége, morál, ilyesmi kulcsszavakra, végül 2008 november 7-én történt az "ébresztő fordulat". Ekkor függesztette fel az un. nyilt végű ingatlanalapokat a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete, s ebben érintett voltam, illetve vagyok. Beragadt a félretett pénzem. Elkezdtem utánanézni, mi történhetett, pár napi internetes nyomozás után elhatároztam, hogy összeszedem a károsultakat, mégpedig anonim módon, vagyis senkinek nem kell felfednie magát. Indítottam egy blogot, fórumokat nyitottam, igyekeztem összeszedni azokat, akik érintettek az ügyben, hogy együtt lépjünk fel a bankok (pontosabban az alapkezelők) nyilvánvaló szerződésszegése ellen. Hamar világossá vált ugyanis, hogy nem lett volna szükség mind a 29 ingatlanalap felfüggesztésére, elegendő lett volna az állami beavatkozás annál a kettőnél, amelyeknek likviditási problémái voltak a szokatlanul magas banki betétkamatok következtében kialakult tömeges pénzkivonás miatt. Aztán kiderült, hogy hogy is megy nálunk a lobbizás és az un. parlamenti munka, pár nap alatt módosította az Országgyűlés a pénzpiac törvényt, így már nem 10 napra, hanem akár 90 vagy 180 napra - helyesebben banki munkanapra - is fel lehet függeszteni ezek működését, sőt az azonnal visszaváltható termékként eladott "nyilt végű" alapokat akár zárttá is lehet alakítani. Röviden, amiről azt hitted, amit az újságok írtak, arról kiderül, kicsit megkaparva, hogy állami segítséggel végrehajtott becsapás. Hogy miért? Mert egy eleve életképtelen kontruciót, "gyári hibás" terméket adtak el a bankok, a felelősséget nem állalják, a kárt pedig "természetesen" nem ők, a vállalkozók, hanem a megtévesztett ügyfelek fizetik. Végül is, hogy a fenébe lehetséges az, hogy nem adják vissza a pénzünket, amelyet "azonnal és bármikor" visszakérhetőnek hidettek, de ha nagyon nagy bajba kerül valaki emiatt, akkor "segítségképpen" ugyanaz a szerződésszegő bank, hajlandó kamatra kölcsönözni. Vagyis az adósunk kamatot kér a saját pénzünk után. Noooormális?

Ezzel kapcsolatban a legkétségbeejtőbb pont annak a PSZÁF-elnöknek a viselkedése, akinek a fogyasztóvédelem lenne a dolga, ehelyett az első nyilatkozatokban volt képe a befektetők "tájékozatlanságáról" beszélni. Mondjak méf félelmetesebbet? Ezt a nyilvánvaló hazugságot az emberek nagy része gondolkodás nélkül el is hitte! Mint ezt a fórumo története szépen dokumentálja, még maguk az érintettek nagy része is elhitte mindazt a sok hazugságot, amelyeket a hivatalos média közvetített - ez pedig nem más, mint nemzeti méretekben jelentkező kóros önbizalomhiány és destruktiv hatalom- és tekintélytisztelet. Vagyis az a helyzet, amikor az emberek tömegei már rég elfelejtettek a saját józan eszükre hallgatni. 

Nem véletlen, hogy a végre - utólag - meginduló szakmai vitában, ahol ezt a kis "tévedést" a szakemberek is megfogalmazzák, nem tették közzé a hozzászólásomat és az 5 kérdést, amelyet a hazai bankszakmának szerettem volna feltenni.

Nem működik a nyilvánosság, nem működnek a pártok, nem működik a kormányzat. Névtelen "kisemberként" - minimális kivétellel - válaszra sem méltattak.

Ha most megkönnyebbültél, hogy nem vagy érintett ebben az ügyben, ne tedd!

Először is, olvasd el ezt a cikket, rá fogsz jönni, hogy iparszerűen csapnak be a bankok.

Erről többet nem írok akit érdekel, pláne ha valaki szintén érintett, az el tudja olvasni ezen az oldalon: KÖSZ! - Banki Károsultak Önvédelmi Szövetsége. A tanulságait sem részletezem, rengeteg van, és nincs vége az ügynek, ott a blogon meg fogom tenni, hogy elmondom a tapasztalatokat arról, menyire veszik komolyan az állami szervezetek, a pártok, a szakértők, a közszereplők, stb. ha egy névtelen kisember semmi mást nem szeretne - első lépésben - csak legalább tudatni a világgal, hogy gyülekezzenek egy helyre, akik érintettek. A történelem érdekes módon ismétlődik a személyes életemben, egyszer még fejvadász koromban volt szerencsém egy érdekvédelmi egyesületet szervezni az első magyar bankcsőd (Ybl Bank) érintettjeinek, akkor a teljes nyilvánosság előtt. (Ráadásul akkor a 168 óra c. rádióműsorban adták le a felhívásomat a gyülekezőre, most meg érdekes módon a 168 óra volt az egyedüli média, amelyik közzétette a Közleményünket.)

Folytatom, mert nem létezik kis hazánkban érdekvédelem a bankok ügyfeleinek, a PSZÁF nem véd, sőt! A névtelenségnek ezennel vége, és ezt most első körben itt, Nektek, majd a KÖSZ! munkanaplójában is közzéteszem.

A lényeg: a baj sokkal nagyobb a bankokkal, mint amilyennek első pillanatban látszik, vagy amennyire ezt nekünk a politikusok és a média közvetítette. Túl az ingatlanalapok ügyén, kiderült, hogy igen komoly gáz van a teljes magyar és nem magyar bakrendszerrel, s miközben fogyasztóvédelem híján teljesen ki vagyunk szolgáltatva, szerintem a teljes összeomlás csak idő kérdése. S nincs alternatíva - innen indul az új téma, a helyi pénzek bevezetésének lehetősége, amelynek elkezdtem összeszedni a tapasztalatait. (Több mint 4000 helyen már működik ilyesmi a világban, az internet is kínál bőven új lehetőségeket, de gondolom erről sem hallottál. Mint ahogy arról sem, hogy szépen csendben 5%-ról 2%-ra szállították le (!) a bankok tőkemegfelelési mutatóját. Ez az "intézkedés" kb. olyan, mintha egy lázas betegnél azt mondanák az orvosok, hogy mától kezdve nem 38 Celsius felett beszélünk lázas állapotról, hanem csak 40 fok felett. Ugye nem kell elmagyaráznom, hogy ettől még a beteg nem lesz jobban.

A félelmetes tehát az, hogy semmiféle érvényes és közmegyezésen alapuló válasszal nem rendelkezünk sem egyénileg, sem társadalmi szinten a minket fenyegető nagy veszélyekre, igy pl. a bankrendszer összeomlására, az államcsőd veszélyére - ugyan  mondjátok már meg, hogy mi lesz a vége annak ilyen gazdasági/politikai hatékonyság mellett, hogy minden magyarra 1,5 milió Ft államadósság jut, a csecsemőket és a nyugdíjasokat is beleértve.

A "gázválság" is csak tünet, ez még nem válság - a "válság" szó valódi értelmében, - ha érdekel, mi van mögötte, a NetSzemle blogon ma közzétett elemzést és a hozzá tartozó videót nézd meg! Melegen ajánlom, ha tudni akarod, milyen világban élünk, s hogy - már tavaly tavasztól - miért ezekre a "reménytelenül nagy" kérdésekre próbáltam figyelni, legalább, hogy valamennyire tisztán lássak benne. Valszeg sokat fogok még írni, szemlézgetni a témáról, mert fontos, és mert itt is lenne megoldás - ha nehéz és fájdalmas megoldás is. (Az idézetekből látható, hogy a "civil újságírás" továbbra is érdekel, ha lehet, a korábbiaknal jóval aktívabb leszek közügyekben.)

A NetSzemle most a fő project, amely saját szükségletből született, mint minden igazi dolog, amit eddig csináltam. Rengeteg időt töltöttem azzal, hogy naponta vagy hetente felkeressem az engem érdeklő témákban az oldalakat, és hiába könyvjelzőztem őket, elég nehezen és rossz hatékonysággal tudtam csak eligazodni közöttük. S akkor nem is említettem, hogy mennyi időveszteséget okozott, hogy kiválogassam azt a minden tizedik "tartalmat", amelyet egyáltalán érdemes méltatni a figyelmemre. Végül ez a NetSzemle dolog a válasz, hogy minden egy helyen legyen, mert gyakran még a saját gépemen sem találom meg egyébként, hogy mit hová tettem.

Igy hét elkezdtem összeszedni és rendszerezni a főbb témákban a legjobb oldalakat, amelyekről nem akarok elfelejtkezni, és amelyeket folyamatosan és RSS-ek segítségével automatikusan frissítve tudok most már mások számára is közzétenni.

Itt gyűjtöm az RSS-forrásokat, ha esetleg magadnak is szeretnél a NetSzemléhez hasonló oldalt a kedvenc témádban, nem nehéz, és a Ning - amellyel az oldal készül - tényleg egyszerűen és könnyen használható. Ráadásul, ha az csatlakozol valamelyik oldalhoz (mert már lassan 10 téma kész), akkor azon belül saját külön bejáratú gyűjteményt, saját blogot, stb. is készíthetsz magadnak, de erről sem írok többet, mert itt már megtettem. Lényegében egy saját iwiw-et készíthet magának az ember.

S itt abba is hagyom, mert túl hosszú lenne, hamarosan folytatom, és akkor már valóban rátérek az idei tervekre. Meg hát még pár furcsa új szokásomat is meg kell majd magyaráznom, pl. hogy miért nincs rádiótelefonom.

(Folyt.köv.)

1 komment

Címkék: blog fogyasztóvédelem telkes érdekvédelem ingatlanalapok

A bejegyzés trackback címe:

https://munkanaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr46868612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fogyasztóvédő 2009.03.27. 20:06:39

"Nincs karikás ostorom, nem vagyok betyár, és nem hordok bő gatyát. A világ egyik legszebb, és legnehezebb nyelvét beszélem, s rajtam kívül még több millióan értik hogy mire gondolok, amikor azt mondom, MDF privatizáció, BOKROS csomag, Öszödi beszéd, Sárazsadány, Kaja Imbrahim. A hírnevem megelőz, ha külföldre megyek, s szinte már örülök, ha a turisták összekeverik Bukarestet Budapesttel. Megvetéssel gondolok a Mónika Show-ra, a korrupt politikusokra, a sokat kereső és keveset dolgozó hivatalnoki rétegre, a mérhetetlenül nagy bürokráciára és városom egész képviselő-testületére. Nem szeretem a parlamenti közvetítést, a sárga Combinót, a négyes metrót, a szegfűt és az ibolyát és már a narancsot sem. Itt élek Európa szívében, mégis azt mondják, el lehet innen menni. Bürokráciában mi vagyunk a császárok, és igenis nálunk vannak Európa legnagyobb adóterhei. MAGYARORSZÁG, én most lelépek vagy legközelebb már a Vállalkozók Szövetségére szavazok."
www.vallalkozokszovetsege.com ADD TOVÁBB!

süti beállítások módosítása