Ha passziv módszert keresek, amikor önkiválogatódás az eszköz, akkor érdemes célzott pályázatokat kiirni minden ciklusban. Vagy egy pontos kérdést feltenni brainstormingra, például:
Hogy lehetne divatba hozni a Japántapaszt, ha tudod, hogy sem hirdetésre, sem más marketing akcióra nem nagyon van pénz?
A jutalom: termékcsomag. (Maya állítsd össze légy szíves, a havi főnyeremény 100,000 Ft értékű termékcsomag - ezt lehet a reklám alá mondani.)
Hová helyezzük a hangsúlyt, mit hirdetünk meg a következő cilustól?
1. terméktapasztalat-gyűjtés.
2. tanácsadói képzés.
3. önsegítés.
Mindezt, mint a JM tartalmát, ha a tévéhirdetés alá képzelem el.
Ha célcsoport a BETEGEK és a médiumok az őket érdeklő lapok (Elixir, Természetgyógyász Magazin, Ideál, Patika Magazin, Nők Lapja Egészségmagazinja, stb.), akkor mi az, amit nekik hirdetünk, ha NEM termék az?
Japántapasz Magazin
- az öngyógyítás lapja?
- az egészség derűje?
- a tapasztalatok lapja?
Ha elképzelünk egy új online egészségportált, akkor hová pozicionálod?
Célcsoport? Fiatalok - Nyugdijasok (Nekik van idejük.)
Mobil komm? A középső aktiv réteg.
Milyük van? Tapasztalatuk.
Tudunk-e olyan rendszert kreálni, ahol pénzt ér a tapasztalata: Ha ir egy olyan blogmotort, amelybe már beleépitettük a marketinget, egyedül az a fontos, hogy pl. kulcsszavazza a bejegyzéseit (ezért a szofdtverben a legalább 2 kulcsszó beirást kötelezővé tenném).
Ahol áll vagy bukik a dolog, az megint a pontrendszer. Értékes minden bejegyzés és szavazat is, de pl. milyen legyen ezek aránya. irok valamit aztán beszéljük meg, hátha tud valaki jobbat:
Bejegyzés 1 pont, + minden 4-es 2 pont, minden 5-ös 3 pont
Plusz pontok: fotó, videó, MP3 beágyazás, szavazás a bejegyzésben esetén 1-1 pont.
TOP10-ben szereplés: 10 pont
TOP3-ban szereplés: 20 pont
Top1: 30 pont.
De ha lehet tegyük még egyszerűbbé!
Na most ehhez képest mennyit kapjon, aki szavazásra válaszol? 0,1 pont? és még ennyi, ha bejegyzést (megjegyzést ir)? Vagy mi?
Egyáltalán hogy tetszik az az alapelv, hogy a zárt rendszerben minden bevitt információt értékelünk aszerint, hogy mennyire találta hasznosnak a társaság?
A cimlapr a legjobbak kerülnek, és amit hirdetni kell, az maga az igy ffelépülő Japántapasz Magazin (JM).
Célcsoport: akinek mondandója van.
Fejvadászat: aki már ezt meg is mutatta.
Hol vannak ők?
Ki szólítja meg őket?
Az érdekeltség itt is egyszerű: a pontjait megkapja az ember a hozzá közvetlenül kapcsolódók után is, igy is gyűjthet pontokat a termékekre.
Az egész rendszer feltételezi a létszámarányos termékbővülést, vagyis hogy a pontokat egyre több mindenre el lehessen költeni.
Javasolt összehasonlítás: Virtus.hu pontrendszere (Feri)
*Ez amolyan hangosan gondolkodás, ma délutánra.