Sajtóközlemény. Már a névtől is is ásíthatnékja támad az embernek. Pedig az újságíróknak semmire sincs nagyobb szüksége, mint a friss, gyorsan továbbadható információkra. Csak rajtad múlik, hogy élsz-e a lehetőséggel.
A sajtóközlemény tehát NEM REKLÁM, célja (kivételesen) NEM ÚJ ÜGYFELEK SZERZÉSE.
A médiának kiküldött anyag nem lehet marketinges mellébeszélés (u.n. bullshit) - az újságírók nem vevők az ilyesmire. Hasonlóan mellőzni kell a szuperlatívuszokat is. A sajtómunkások nem szeretik, ha helyettük, előre minősítik a dolgokat.
Tulajdonképpen itt dől el a sajtóközlemény sorsa. Ez a nagyjából 10 szónyi szöveg szolgál arra, hogy megragadd az újságírók, szerkesztők figyelmét. Itt kell izgalmasan, érdekesen összegezned mondandód lényegét. A címsor a legfőbb esélyed arra, hogy az anyagod kitűnjön a szerkesztőségbe beküldött sajtóközlemény-áradatból. A jó címsor fél siker. (Néha háromnegyed.)
A sajtóközlemény tartalma tulajdonképen semmiben sem különbözik egy "normális" újságcikkből. Ahogy az újságíróiskolákban is tanítják, a nyitó bekezdésben meg kell válaszolni a hat alapkérdést (ki, mit, mikor, hol, miért és hogyan). A cikkekhez hasonlóan itt is a "fejére állított piramis" szerkezetet érdemes alkalmazni. (Az Amerikából származó módszer lényege, hogy nem az ókori görögökkel, hanem a lényeggel kell indítani, utána következhetnek a részletek.)
Fontos, hogy az első bekezdésben szerepelnie kell minden lényeges tudnivalónak, majd ezután következhet a tartalom kibontása, a részletek ismertetése. Ha igazán jó a szöveg, akkor ebbe a bekezdésbe kerül egy olyan "horog" - nem valami fellengzős ígéret, hanem valóban fontos információ - ami arra készteti a sajtóközlemény címzettjét, hiogy tovább olvassa a szöveget.
A jól bevált megoldások közé tartozik, amikor a sajtóközleményben valahol középtájt megszólal egy autentikus személy. Lehet a cég valamelyik vezetője, vagy egyik elismert szakértője, a lényeg, hogy a szó szerint idézett mondatok kulcsfontosságú információkat tartalmazzanak
Búcsuzz útravalóval
Kiemelt stratégia szerep jut a közleményt záró bekezdésnek is. Itt még egyszer röviden össze lehet foglalni a legfontosabb információkat és feltétlenül meg kell ismételni, hogy kit és milyen címen, telefonszámon lehet elérni további információkért.
Forrás