Oszd meg!

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Munkanapló - A műsor látványkonyhája :)

Félkész gondolatok, naplózás (dokumentálás), jegyzetelgetés magamnak és a munkatársaimnak. Zeekrewards: www.startnap.com/zeekrewards NetSzemle: www.netszemle.hu - Hiteles személyes tapasztalatok Freeland: www.startnap.com/freeland A pizsamás vállalkozó: www.kmgl.blog.hu

Friss topikok

A legújabb videók

Nincs megjeleníthető elem

Mitől jó egy sajtóközlemény?

2008.03.18. 22:00 NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok

Sajtóközlemény. Már a névtől is is ásíthatnékja támad az embernek. Pedig az újságíróknak semmire sincs nagyobb szüksége, mint a friss, gyorsan továbbadható információkra. Csak rajtad múlik, hogy élsz-e a lehetőséggel.

Ahhoz, hogy jó sajtóközleményt tudj írni (vagy íratni) tisztában kell lenned azzal, hogy mi is az. (Növény, vagy állat? Ehető, vagy csak nézegetni szabad?) Talán könnyebben meghatározható a sajtóközlemény mibenléte, ha meghatározzuk MI NEM.

A sajtóközlemény tehát NEM REKLÁM, célja (kivételesen) NEM ÚJ ÜGYFELEK SZERZÉSE.
A médiának kiküldött anyag nem lehet marketinges mellébeszélés (u.n. bullshit) - az újságírók nem vevők az ilyesmire. Hasonlóan mellőzni kell a szuperlatívuszokat is. A sajtómunkások nem szeretik, ha helyettük, előre minősítik a dolgokat.

A lényeg a jó címsor

Tulajdonképpen itt  dől el a sajtóközlemény sorsa. Ez a nagyjából 10 szónyi szöveg szolgál arra, hogy megragadd az újságírók, szerkesztők figyelmét. Itt kell izgalmasan, érdekesen összegezned mondandód lényegét. A címsor a legfőbb esélyed arra, hogy az anyagod kitűnjön a szerkesztőségbe beküldött sajtóközlemény-áradatból. A jó címsor fél siker. (Néha háromnegyed.)

Száraz közlemény helyett érdekes cikk

A sajtóközlemény tartalma tulajdonképen semmiben sem különbözik egy "normális" újságcikkből. Ahogy az újságíróiskolákban is tanítják, a nyitó bekezdésben meg kell válaszolni a  hat alapkérdést (ki, mit, mikor, hol, miért és hogyan). A cikkekhez hasonlóan itt is a "fejére állított piramis" szerkezetet érdemes alkalmazni. (Az Amerikából származó módszer lényege, hogy nem az ókori görögökkel, hanem a lényeggel kell indítani, utána következhetnek a részletek.)

Ragadd meg az olvasók figyelmét

Fontos, hogy az első bekezdésben szerepelnie kell minden lényeges tudnivalónak, majd ezután következhet a tartalom kibontása, a részletek ismertetése.  Ha igazán jó a szöveg, akkor ebbe a bekezdésbe kerül egy olyan "horog" - nem valami fellengzős ígéret, hanem valóban fontos információ - ami arra készteti a sajtóközlemény címzettjét, hiogy tovább olvassa a szöveget.

Hitelesítds szakértővel a szöveget

A jól bevált megoldások közé tartozik, amikor a sajtóközleményben valahol középtájt megszólal egy autentikus személy. Lehet a cég valamelyik vezetője, vagy egyik elismert szakértője, a lényeg, hogy a szó szerint idézett mondatok kulcsfontosságú információkat tartalmazzanak

Búcsuzz útravalóval

Kiemelt stratégia szerep jut a közleményt záró bekezdésnek is. Itt még egyszer röviden össze lehet foglalni a legfontosabb információkat és feltétlenül meg kell ismételni, hogy kit és milyen címen, telefonszámon lehet elérni további információkért.

Forrás

Szólj hozzá!

Címkék: sajtó sajtóközlemény pollner dotkommentar

A bejegyzés trackback címe:

https://munkanaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr28386842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása