Oszd meg!

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Munkanapló - A műsor látványkonyhája :)

Félkész gondolatok, naplózás (dokumentálás), jegyzetelgetés magamnak és a munkatársaimnak. Zeekrewards: www.startnap.com/zeekrewards NetSzemle: www.netszemle.hu - Hiteles személyes tapasztalatok Freeland: www.startnap.com/freeland A pizsamás vállalkozó: www.kmgl.blog.hu

Friss topikok

A legújabb videók

  • Nincs megjeleníthető elem

Japántapasz 2.0

2008.03.22. 12:10 NetSzemle - Hiteles személyes tapasztalatok

Mitől lesz webkettes a Japántapasz.hu?

Amit most leírok, az egy vitaindító, a célcsoport a stáb, de bárkinek a hozzászólását örömmel veszem.

Az a tervem, hogy a 20%+10%-os első- és második szintű "oktatási bónusz" mellé egy harmadik bevételi forrást kínálok a VIP-tagoknak, mégpedig

  • tartalomszolgáltatásért - levásárolható közösségi pontokkal fizetünk az értékes terméktapasztalatokért és más egyes szám első személyben megfogalmazott minden hiteles, és a közösség által legalább 4,0 (jó) színvonalúnak osztályozott tartalmat.
  • hirdetésszervezésért - a hirdetési bevétel 50%-át osztjuk fel és írjuk jóvá levásárolható közösségi pontok formájában.
Megj.: A közösségi pontok ugyanúgy viselkednek, mint a többi, vásárlásért kapott vagy jutalékként jóváírt pontok, azaz az MFI által forgalmazott termékek és szolgáltatások vásárolhatóak értük.

Program: A Japántapasz.hu VIP-menüpont (új), és alatta egy blogmotor-szerű egyedileg tervezett oldal, amely nyilvántartja, hogy ki mennyit tett be, és mennyi vett ki a "közösből".

Gazdaságosság:
a kontrukció és a rendszerterv nagyrészt ugyanaz, mint amit Gyuri már egyszer megírt a Referenciaszolgálat számára az általam készített elméleti összefoiglaló alapján. A zárt, ajánlásokra épülő rendszer a "felső tízezernek" készült, célja az ország (és azon túl is) a tisztességes üzletemberek és szakemberek összegyűjtése és számukra hiteles információkra és biztonságos online project menedszelésre alkalmas üzleti felület biztosítása.

Pályázat? Nem hiszem, hogy lesz olyan, hogy "terméktapasztalatok gyűjtése", de érdemes minden internetes pályázatot megnézni, mert könnyen lehet, h van olyan, ahová passzol. (Feri.)

Mi ennek a konstrukciónak az előnye?


1. Ha hirdetést is, tartalmat is hozhatnak az emberek, és ezért fizetünk, akkor ez a látogatottságra és a vásárlásra is jó hatással lesz.

2. Az üzleti modell lehetővé teszi, hogy a saját programfejlesztés költségein túl semmilyen más befektetést nem igényel. (Egyetlen online dolgozoó szerkesztő/moderátor kell, erre alkalmas Ciró.)

3. Az oktatás alárendelhető a pénzkeresésnek, mert azt hajlandók az emberek megtanulni, amit pénzt hoz. Itt pénzt hozhat, ha valaki egy jó blogot ir, vagy ügyesen videózik, vagy ha ügyesen összeszedi egy adott témában a legjobb oldalakat a NetSzemle részeként, stb.

Az oktatást a tartalomszolgáltatásra és a hirdetésre kell koncentrálni. Nem tudom, melyik lesz a nehezebb, gyanítom, hogy a hirdetésszervezést, de a kettő között nyilván valamilyen egyensúlynak kell majd lennie. A hirdetésszervezést is egyszerűvé, 100% online intézhető kell varáoszolni, ahol a kliens képes lehet a megjelölt helyekre automatikusan, emberi beavatkozs nélkül elhelyezni a hirdetéseit.

Később, fizetős változatként lehet az, hogy némi készpénzért kikapcsoljuk a hirdetéseket (lásd. pl. Ning.com) és az igy keletkezett bevételt, pontosabban annak 50%-át is felosztjuk azok között, akik a  legjobb tartalmakat szolgáltatják.

A Japántapasz részéről (Feri), itt annyit kéne elköteleződni, mint az FGY első kliense, hogy egy bizonyos százalékot (10%) a nevételből a Japántapasz Magazin Online előállítására szánsz. Ezentúl a "tartalomszolgáltató stáb" vagy szerez új, hasonló megbizást válogatott partnerektől, vagy pedig a hirdetések bevételeinek 50%-ából fedezi a költségeket, amelyeket jelenleg - nulla bevétel mellett - az alábbiak:

Fordítás, szerkesztés (Halima) 200,000
Ciró                                    100,000
--- szünetel, de kell: G.Bálint  100,000
Egyebek                              100,000
Ez idáig 500,000, és mondjuk a saját melómért szeretnék szintén ennyit havonta (FGY haszon), akkor a tartalom még nem web2-megoldással, hanem saját gyártással:
Havi 1 millió (terv)

Mit lehet ebből előállítani?
NetSzemle - A világháló legjava
Ennek lassú, de biztos felfutást jósolok, egy ponton érdemes lesz nyomtatottan kis kiadni. (Havilap.)
Japántapasz Magazin - Az egészség derűje.
Ebből válogat a hírlevél, ha gazdagodik a tartalom, akkor az is fokozatosan egy wellness lappá fejleszthető.
Marika 2.0
A Nők Lapja megfelelője, mert a bloggerek és Japántapasz tagjainak több mint kétharmada nő, ha jól tudom.

Hogyan indul ez el?

1. Kihirdetjük a programot, amelyben közösségi pontokat adunk tartalomszolgáltatásért és hirdetésszervezését.

2. Tévéreklámban a Japántapasz Magazint hirdetjük, itt próbálunk először nagy látogatottságot elérni.

3. Az első termékünk ez lehet, amelyre hirdetéseket lehet eladni.

4. Megszervezzük és meghirdetjük a bloggerek képzését, civil újságírás, videózás témában, meghivott előadóként, piaci árakkal. (Azonnali bevételi lehetőség.)

5. Kiirunk egy pályázatok "Japántapasz 1 percesek" címmel, amelyre 1 perc alatt elolvasható cikkekkel, illetve egyperces videókkal lehet pályázni. Termékcsomagokat lehessen nyerni. (Feri)

6. Szoftver oldalon 1 hónap alatt megtervezzük (Gyuri), és egy hónap alatt megcsináltajuk valakivel (Márk) azt a szoftvert, amely az induláshoz kell. Képesnek kell lennie egy olyan blogmotor köré épiteni a rendszert, amelyben minden bevitt tartalom elett ott a szavazás (1....5), ez egységes lenne mindegyik rendszerben!

7. Következetesen ne termékekről beszéljünk, hanem programról, ezt kommunikáljuk,folyton hangsúlyozva, hogy itt a józan észre és a hiteles tapasztalatok összegyűjtésére konentrálunk. (Feri - Japántapasz nevében beszéj többet, és legyen rendszeres a tagoknak irott heti hírlevél, és legalább hetente 2x új hír a honlapon is)

8. A kapcsolódó programokhoz való bármilyen illeszkedést, és a fejlesztés ütemezését is úgy gondoljuk végig, hogy ezek segítsék egymást: Referenciaszolgálat (Feri), Hitelesember (Márk), Radikális őszinteség program (Jóska). Mindezek azt is jelentik, hogy az egyes programokat ezek az arcok képviseljék nyilvánosan is, lehetőleg, ha az "egészről" van szó, elsősorban ott lenne szerepem. Kéne valami összehangolt PR-terv, és végiggondolni, mikor melyik témával és hogyan érdemes megkeresni a mádiát, lehetőleg úgy, hogy ne kerüljön pénzbe.

9. Most ne legyen nyílt rendzevény, hanem hívjuk meg azt a top 3-at egy megbeszélésre a stábbal közösen, akikhez a legtöbben feliratkoztak. A fenti koncepciót érdemes lenne velük egyeztetni, hiszen ők azok, akik a meglévő (sovány) rendszerbe is invesztáltak legalább annyit, hogy összeszedegették a 20%-okat. nem lenne rossz, ha velük lehetne elindítani a "tartalomszolgáltató és hirdetésszervező" programot.

10. Addig: heveny takarékosság, és csak célzott hirdetések betegek által olvasott, ill. nézett helyeken. Ha bejön ez a rendszer, akkor sem válnak feleslegessé a hirdetések, most ia azoktól éledeznek egyes emberek. (Maya története: látta a hirdetést, elkezd dolgozni.)

Miért sürgős?

Mert nincs olyan pénzkereset, amitbe magam is itt szerelmes lennék, és a fent vázolt javaslattal rendben lenne az 1001-es nekem, vagyis ha a VIP-tagság azt jelentené, hogy beneveznek ebben a programba, és akár hirdetési jutalékot, akár tartalomszolgáltatásért közösségi pontokat és jutalékot lehet kapni.

Végül megjegyzem, hogy ezáltal úk célcsoport is keletkezik: a kreatív, tehetséges, íni, videózni szerető vagy akaró emberek hatalmas csoportja, lásd. hányan iratkoznak be grafológiai tanfolyamokra és Havas Henrik újságíró iskolájába (és a többibe), nem említve a bloggerek tízezreit.

Kiváncsian várom a véleméneteket!

Ez egy vitaindító volt, Húsvétra, külön is kapja a stáb.

Tennivaló: csütörtökön beszéljük meg!

Hasonló protálok, amelyeknek az érdekeltségi rendszerét érdemes megnéznI: Virtus.hu, stb. (Majd összeszed őket rendesen, de küldöm inkább, hogy legyen min agyalni, bár gondolom, ez amúgy is megy...)

Szólj hozzá!

Címkék: hirdetés javaslat terv stáb tartalomszolgáltatás

A bejegyzés trackback címe:

https://munkanaplo.blog.hu/api/trackback/id/tr19392101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.